Ako ste korisnik Facebooka, vjerojatno ste barem jednom doživjeli poruku “Sesija je istekla”. Ova poruka može biti frustrirajuća, osobito ako ste bili usred pregledavanja sadržaja ili slanja poruka. Međutim, ovo je prilično uobičajen problem koji se može brzo riješiti slijedeći nekoliko koraka. U ovom članku objasnit ćemo što znači kada sesija istekne, zašto se to događa i kako riješiti problem na jednostavan način.
Što znači ‘Sesija je istekla’?
Kada se pojavi poruka “Sesija je istekla” na Facebooku, to znači da je vaša prijava na platformu prekinuta. Facebook koristi sesije za autentifikaciju korisnika kako bi osigurao da su njihove aktivnosti na platformi sigurne i pravilno autorizirane. Ova poruka se pojavljuje kada je ta sesija prestala biti valjana, što može biti posljedica nekoliko čimbenika:
- Dugotrajna neaktivnost – Ako niste aktivni na Facebooku neko vrijeme, platforma vas automatski odjavljuje kako bi zaštitila vaš račun i uštedjela resurse.
- Sigurnosne mjere – Facebook može prekinuti vašu sesiju ako otkrije sumnjivu aktivnost, primjerice prijavu s nepoznate lokacije ili uređaja.
- Promjene postavki sigurnosti – Ako ste promijenili sigurnosne postavke na svom Facebook računu ili je Facebook uveo nove sigurnosne mjere, sesija može isteći.
- Zastarjela aplikacija ili preglednik – Ako koristite staru verziju Facebook aplikacije ili preglednika, to može uzrokovati probleme s kompatibilnošću i prerano istjecanje sesije.
- Brisanje cachea i kolačića – Ako ste obrisali cache ili kolačiće na uređaju, sesija će biti prekinuta jer su potrebni za održavanje prijave na Facebook.
Kako riješiti problem ‘Sesija je istekla’ na Facebooku?
Slijedite ove korake kako biste riješili problem i ponovno pristupili svom Facebook računu:
1. Provjerite status Facebook aplikacije ili servera
Prvi korak je provjeriti radi li Facebook ispravno. Možda problem nije u vašem uređaju, već u serverima Facebooka. Možete provjeriti je li Facebook trenutno offline ili ima poteškoća tako da upišete “Is Facebook down?” na pretraživaču ili posjetite web stranice koje prate status servera.
2. Ponovno se prijavite na Facebook
Ako je sesija istekla zbog neaktivnosti, jednostavno se ponovno prijavite. Izađite iz aplikacije ili preglednika, pričekajte nekoliko minuta, a zatim unesite svoje podatke za prijavu i ponovno pristupite Facebooku.
3. Ponovno pokrenite svoj uređaj
Ako koristite mobitel, ponovno pokretanje uređaja može riješiti problem s baterijom ili opterećenjem sustava. Nakon što ponovno pokrenete mobitel, otvorite Facebook i prijavite se kako biste vidjeli je li problem riješen.
4. Ažurirajte Facebook aplikaciju
Provjerite je li vaša Facebook aplikacija ažurirana. Stare verzije aplikacija mogu uzrokovati probleme s kompatibilnošću, uključujući isticanje sesije. Posjetite trgovinu aplikacija (Google Play Store ili App Store) i provjerite postoji li dostupno ažuriranje za Facebook.
5. Očistite cache i podatke
Cache i kolačići koji su se nakupili tijekom korištenja aplikacije mogu uzrokovati probleme s prijavom. Očistite cache i podatke aplikacije Facebook kroz postavke svog mobitela ili preglednika.
6. Uklonite Facebook račun sa svog uređaja
Ako prethodni koraci nisu pomogli, pokušajte ukloniti Facebook račun s uređaja, a zatim ga ponovno dodajte. Slijedite ove korake:
- Idite na Postavke
- Odaberite Računi
- Pronađite Facebook
- Kliknite na Ukloni račun
- Ponovno dodajte svoj račun na uređaj.
7. Deinstalirajte Facebook aplikaciju
Ako uklanjanje računa ne pomogne, pokušajte deinstalirati aplikaciju Facebook i ponovno je instalirati. Time će se riješiti svi problemi s aplikacijom i njezinim datotekama.
8. Onemogućite nepotrebne proširenja u pregledniku
Ako koristite Facebook na pregledniku, moguća je smetnja od proširenja (extensions). Onemogućite sva proširenja koja nisu nužna i pokušajte ponovno pristupiti Facebooku.
9. Koristite proxy poslužitelje
Ako koristite više Facebook računa ili alat za scraping podataka, korištenje proxy poslužitelja može pomoći u sprječavanju isteka sesije. Proxy će mijenjati vašu IP adresu, što će smanjiti rizik od isteka sesije zbog prepoznavanja iste IP adrese.
Zaključak
Poruka “Sesija je istekla” može biti neugodna, ali postoji nekoliko jednostavnih rješenja. Provjerite status aplikacije, ponovno se prijavite, očistite cache ili ažurirajte aplikaciju kako biste riješili ovaj problem. Ako se problem nastavi javljati, onemogućavanje proširenja ili korištenje proxyja može pomoći, osobito ako upravljate više računa ili obavljate specifične zadatke na platformi.