Kako odrediti ključne riječi za SEO

Da bismo uopće mogli početi s step-by-step tutorialom oko istraživanja i određivanja ključnih riječi, prvo trebamo shvatiti teoretsku pozadinu. Pa, što su uopće ključne riječi?

Ključne riječi su termini ili fraze koje koristimo da bismo opisali sadržaj na web stranicama. One su temeljni elementi SEO (Search Engine Optimization, ili optimizacija za tražilice – hrvatski termin koji nitko ne koristi :D) i pomažu tražilicama poput Googlea da razumiju temu i relevantnost web stranice.

Ključne riječi su način na koji tražilice povezuju korisnike koji pretražuju s web stranicama koje nude informacije, proizvode ili usluge relevantne za njihove upite.

Pojednostavljeno, ključne riječi u SEO svijetu predstavljaju sve riječi i termine koje osobe koje pretražuju internet upisuju u tražilicu kako bi pronašli određen sadržaj. U konceptu SEO-a, termini koji se pretražuju (ključne riječi) se također nazivaju i search queries ili upiti.

Kako funkcioniraju ključne riječi?

Kada korisnik unese ključnu riječ u tražilicu, tražilica pretražuje svoj indeks da bi pronašla i prikazala najrelevantniji i najsvježiji sadržaj koji odgovara tom upitu. Na primjer, ako upišete “SEO”, tražilica će vam prikazati stranice koje sadrže tu ključnu riječ i koje su relevantne i aktualne za vaš upit. Ovo uključuje analizu sadržaja web stranice, kao i drugih faktora poput brzine stranice, povratnih veza (backlinks) i relevantnosti sadržaja.

Zašto brzina stranice i backlinkovi utječu na rangiranje, a ne samo sadržaj? To je jednostavno – Google voli brzinu, a vole ju i korisnici. Istraživanjem je dokazano da čak 3 sekunde učitavanja stranice utječe na bounce rate i povećava ga čak na 32%, dok 6 sekundi i više povećavaju bounce rate na čak 90%! Što nam je stranica brža imamo veće šanse boljeg rangiranja, što više backlinkova imamo također imamo bolju šansu za ranking, zato što to znači da su se neki drugi sajtovi referirali na naš sadržaj i time nam dali neku vrstu kredibiliteta

Važnost ključnih riječi u SEO

  1. Razumijevanje i ciljanje korisničke namjere: Ključne riječi pomažu da se sadržaj usmjeri na specifične upite korisnika. Razumijevanjem namjere iza pretraživanja možemo bolje prilagoditi sadržaj potrebama korisnika.
  2. Povećanje vidljivosti na tražilicama: Pravilnom uporabom ključnih riječi, web stranica može poboljšati svoje pozicioniranje na stranicama rezultata pretraživanja (SERP-ovima), čime se povećava njezina vidljivost.
  3. Povezivanje s ciljanom publikom: Korištenjem relevantnih ključnih riječi, sadržaj se može uskladiti s interesima i potrebama ciljane publike, što dovodi do veće angažiranosti i konverzija​.
Ukratko, ključne riječi su esencijalne za povezivanje korisnika s relevantnim sadržajem na internetu. One su ključan element SEO strategije i pomažu u optimizaciji web stranica za bolje rangiranje u tražilicama.

Kako istražiti ključne riječi?

Proces istraživanja ključnih riječi iziskuje vrijeme i strpljivost, isksutvo je dodatan plus faktor, ali ono se gradi. Dakle, novi ste u svijetu SEO, blogginga ili nečeg trećeg i ne znate kako da počnete? Ili znate neke osnove i teoriju, ali ne znate od kuda da krenete? U ovom vodiču ću vam predstaviti kako ja radim keyword research, što ne znači da je to jedan jedini način ili da druge metode ne postoje.

Prvo je potrebno istražiti konkurenciju i njihove ključne riječi. To možemo napraviti ručno ili pak koristeći besplatne alate poput Semrusha, istražiti tko nam je glavna konkurencija. Semrush je plaćeni alat za napredne funkcije, ali dnevno imamo pravo na 10 besplatnih upita.

To napravimo tako da upišemo našu domenu ovdje i pritisnemo search. Alatu možete pristupiti na linku (potrebno se registrirati).

Pregled domene linkversity.hr u Semrush alatu

Sljedeće nam se otvara pregled naše domene. Dolje desno imamo skup podataka, grafikon, pod nazivom: “Competitive Positioning Map”. Ovdje možemo dobiti uvid u naše glavne konkurente. Objašnjenje svih podatka na Semrushu pogledajte ovdje.

Nama je jedan od glavnih konkurenata digitalni-marketing.hr, pa isti proces pregleda domene odrađujemo i za taj sajt.

Istraživanje ključnih riječi konkurenata

Dakle, nastavljamo s pregledom domene za konkurente.

pregled domene konkurenta u Semrushu

Sada tražimo skup podataka pod nazivom: Top Organic Keywords

Konkretno za ovaj primjer to izgleda ovako:

pregled organiskih kljucnih rijeci u Semrushu

Ovo nam daje uvid u ključne riječi za koje se konkurencija organski plasira na tražilicama (SERP) i na kojim ključnim riječima dobiva organski promet.

Kako odrediti ključne riječi

Sada smo dobili uvid u ključne riječi konkurencije, sada je potrebno istražiti ih dalje i vidjeti da li postoji neki oblik te ključne riječi za koji se mi možemo rangirati. U ovom primjeru uzeti ćemo ključnu riječ “digitalni marketing”, te ćemo se koristiti s dva besplatna alata:

Google Trends i Google Keyword Planner

Kako koristiti Google Trends za istraživanje ključne riječi

Google Trends možemo koristiti da bismo vidjeli koji su trendovi pretrage za tu ključnu riječ kroz vrijeme.

Google trends kljucne rijeci

Dakle, pretraga je jednostavna – upišemo ključnu riječ i stisnemo gumb istraži.

Prikazuju nam se rezultati:

google trends rezultat

U samom alatu možemo odrabrati sljedeće parametre – zemlju, vremenski raspon koji nas zanima, kategorije i izvor. Ja koristim zemlju koja mi je od interesa (dakle Hrvatska), vremenski okvir posljednjih 30-90 dana i pretrživanje weba. Tu možemo dobiti uvid u obujmu pretrage za tom ključnom riječi. Taj postupak možemo ponoviti za sve druge ključne riječi za koje se želimo plasirati, da bismo vidjeli potencijalni promet koji možemo dobiti.

Kako koristiti Google Keyword Planner za istraživanje/određivanje ključnih riječi

Posjetimo alat (prijava putem Googla), te upišemo ključnu riječ koja nam je od interesa.

google keyword planner upit

Kada smo u označeno polje upisali ključnu riječ, pritisnemo gumb – Prikaži rezultate.

Google keyword planner rezultati

Dobivamo ideje za ključne riječi. Potrebno je obratiti pažnju na parametre označene na slici – ključna riječ, zemlja, jezik i vremenski okvir – moramo napraviti provjeru da li su to parametri koji nam odgovaraju s našim poslom/stranicom i sl.

Sljedeće imamo tablicu koja ima ključne riječi i ideje za ključne riječi koje se temelje na ovoj ključnoj riječi koju smo upisali. Od prijedloga odaberemo relevantne za našu nišu. Najviše potencijala imaju ključne riječi koje imaju pod poljem konkurencije oznaku NISKA i što veći volimen pretrage, odnosno što veću vrijednost u polju PROS. MJESEČNA PRETRAŽIVANJA.

Sada svaku od odabranih riječi možemo ponovno ubaciti u Google Trends. Kreiramo finalni popis ključnih riječi i time smo odredili ključne riječi za sadržaj koji ćemo kreirati.

Dodatne metode za dobivanje ideja za ključne riječi

Kako bi proširili popis ideja za ključne riječi, možemo se poslužiti još nekim metodama. Ono što ja osobno koristim i preferiram su sljedeće dvije metode.

  • Google Autocomplete: Google autocomplete Google-ov alat koji daje sam prijedloge za pretraživanje nakon što krenemo upisivati pojam. To nam može dati dodatne ideje za neke druge ključne riječi. Fora je u tome što se autocomplete ispunjava prema obujmu pretrage i pravim pojmovima koje ljudi pretražuju. Na slici možete vidjeti ključne riječi koje se pretražuju srodne uz našu temu.
google autocomplete primjer
  • Google pretraga: Pretragom ključne riječi dobivamo rezultate koji se najviše rangiraju, pa iz njih možemo dobiti još neke ideje za ključne riječi, u ovom primjeru to su: digitalni marketing što je, digitalni marketing kako ga koristiti, digitalni marketing kako započeti online, digitalni marketing vodič za početnike.
kljucne rijeci iz google pretrage
  • Istraživanje foruma: Čitanje raznih foruma može nam dati uvid u pitanja koja ljudi stvarno postavljaju o nekoj temi. Tu imamo priliku uloviti neki pojam koji još nije odgovoren na webu, te se za njega visoko rangirati.
  • Chat GPT: Korištenje Chat GPT-a za kreiranje ključnih riječi objasnila sam u videu.

Plaćeni alati za istraživanje ključnih riječi

Naravno, postoje i plaćeni alati za istraživanje ključnih riječi. Iz osobnog iskustva mislim da oni nisu potrebni za sadržaje na hrvatskom, jer je puno manja konkurencija i lakše se rangirati. Međutim, ako pišemo content na engleskom, oni mogu biti jako korisni (korisni su i za hrvatski sadržaj, ali vjerujem da je njihova cijena prevelika kada usporedimo koju vrijednost dobivamo nazad).

Neki od njih su:

  • Ahrefs – pogledajte video kako se koristi. Prilično skup.
  • Semrush – kako se koristi objašnjeno je u njihovom službenom članku. Također dosta skup alat.
  • Mangools – po meni najbolji odabir kada se uzme u obzir omjer cijene i kvalitete. Ovako se koristi.

Zaključak

U ovom članku objašnjeno je kako istražiti i odabrati ključne riječi, analizirati konkurecije. Sada kada imamo popis, potrebno je napraviti content koji će biti SEO optimiziran kako bi se rangirao za željene ključne riječi, plasirao na SERP-u i doveo do organskog prometa! 🙂

1 misao o “Kako odrediti ključne riječi za SEO

  1. Povratni ping: SEO optimizacija web stranice - Linkversity

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)