Kako koristiti društvene mreže za marketing malih poduzeća?

Vaše vrijeme je dragocjeno, ali tako je i s društvenim mrežama. Evo što vlasnici malih poduzeća trebaju znati kako bi maksimalno iskoristili svaku platformu.

Sadržaj:

  1. Zašto koristiti društvene mreže za vaše malo poduzeće
  2. Koje društvene mreže su najbolje za mala poduzeća?
  3. Savjeti za korištenje društvenih mreža za mala poduzeća

Marketing društvenih mreža za mala poduzeća sve je o strateškom pristupu. Dok velike tvrtke imaju luksuz posvećenih resursa i vremena, mala poduzeća moraju biti agilnija, fleksibilnija i kreativnija.

Ne možete samo potrošiti novac na problem i nadati se najboljem. Morate biti pametni u korištenju društvenih mreža kako biste dosegli ciljanu publiku.

Evo svih savjeta za marketing društvenih mreža koje trebate kako biste promovirali svoje malo poduzeće u 2024. godini.

Zašto koristiti društvene mreže za vaše malo poduzeće

Ako posjedujete poduzeće, vjerojatno ste već istraživali marketing društvenih mreža za mala poduzeća. I to s dobrim razlogom.

Sada postoji 4,2 milijarde aktivnih korisnika društvenih mreža. To je gotovo dvostruko više nego prije samo šest godina, u 2017. Ti korisnici provode prosječno 2 sata i 25 minuta na društvenim mrežama svaki dan.

Štoviše, društvene mreže nisu samo za velike tvrtke. Zapravo, 71% malih i srednjih poduzeća koristi društvene mreže za svoj marketing, a 52% objavljuje jednom dnevno.

Ako želite biti konkurentni, morate biti prisutni na internetu.

Evo pet ključnih razloga za korištenje društvenih mreža u poslovanju.

Dosegnite više potencijalnih kupaca

Svaki vlasnik poduzeća zna koliko može biti teško privući nove kupce. Možete provesti sate stvarajući savršen proizvod i dizajnirajući privlačnu web stranicu, ali ako nitko ne zna da postojite, sve je uzalud.

Društvene mreže izjednačile su mogućnosti, dajući malim poduzećima način da se natječu s većim tvrtkama za pažnju. Koristeći društvene mreže za stvaranje sadržaja koji je zanimljiv i privlačan, možete doći do šire publike i potaknuti ih na kupnju od vašeg brenda.

Povećajte svijest o svom brendu

Dobro izvedena strategija marketinga društvenih mreža dovest će do veće vidljivosti vašeg poslovanja. Kada stvorite zanimljiv i relevantan sadržaj, ljudi će ga podijeliti s svojim pratiteljima, što će povećati vaš doseg i izloženost. Što se više vaš brend prikazuje na internetu, veće su šanse da će ljudi postati upoznati s njim i na kraju obaviti kupnju.

Bolje upoznajte svoje kupce

Koliko zapravo znate o svojim kupcima? Iako možda imate neke informacije o njihovim demografskim podacima, društvene mreže mogu vam pomoći da saznate više detaljnih informacija o njihovim interesima, potrebama, ponašanjima i željama. Ovi vrijedni podaci o kupcima mogu se koristiti za poboljšanje vaše strategije marketinga društvenih mreža i osigurati da stvarate sadržaj koji privlači vašu ciljanu publiku.

Pogledajte demografske informacije za sve glavne društvene mreže. Koristite ih za procjenu gdje vaša publika provodi svoje vrijeme na internetu. No, zapamtite da su ove demografije samo opći pregled i stvarno stanje se može razlikovati ovisno o državi, industriji i slično.

Bolje razumijevanje vaših konkurenata

Vaši su konkurenti prisutni na mreži. Točka. I velike su šanse da su već uložili razmišljanja u svoju prisutnost na društvenim mrežama. Promatrajući što rade, ne samo da možete dobiti ideje za vlastitu strategiju, već možete naučiti što im dobro ide, a što ne. Ovi podaci o konkurenciji bitan su dio stvaranja uspješne strategije marketinga na društvenim mrežama.

Provođenje konkurentske analize može vam pomoći naučiti što funkcionira, a što ne za druge poslove poput vašeg. Ne bojte se pogledati izvan okvira vaših glavnih konkurenata i crpiti inspiraciju iz uspjeha drugih tvrtki u svim industrijama.

Izgradnja dugoročnih odnosa s vašim kupcima

Društvene mreže nisu samo o objavljivanju lijepih slika i duhovitih natpisa. Radi se i o izgradnji odnosa s vašim kupcima. To su ljudi koji će kupovati vaše proizvode i usluge te pričati svojim prijateljima o vama, stoga je važno njegovati te veze.

Pokazivanje da vam je stalo do vaših kupaca i njihovog iskustva s vašim poslovanjem će daleko doprinijeti u osiguravanju tih odnosa na duge staze. I kako fanovi dijele i lajkaju vaš sadržaj, vi se penjete u algoritmima društvenih mreža i dobivate novu, besplatnu, vidljivost.

Imajte na umu da prosječni korisnik interneta ima 8,4 računa na društvenim mrežama, tako da se možete povezati s njima na različitim platformama u različite svrhe. Na primjer, Facebook možete koristiti za izgradnju publike i generiranje potencijalnih klijenata, a Twitter za korisničku službu.

Koje društvene mreže su najbolje za mala poduzeća?

društvene mreže za marketing malih poduzeća

Kada znate kako koristiti društvene mreže za malo poduzeće, vrijeme je da se uključite na mrežu.

Dok istražujete najbolje platforme i alate za izgradnju vaše strategije na društvenim mrežama, nemojte samo pretpostavljati gdje vaša publika provodi svoje vrijeme – pročitajte iz istraživanja i naučite.

Vaš instinkt bi vam mogao reći da, ako ciljate na generaciju Z, preskočite Facebook i fokusirate se na Instagram i TikTok. No podaci pokazuju da je gotovo četvrtina korisnika Facebooka u dobi od 18 do 24 godine.

Ako prodajete baby boomerima, društvene mreže možda neće izgledati kao prioritet. Ali trebale bi biti. Facebook i Pinterest su najpopularnije društvene mreže za boomere. Odrasli stariji od 65 godina su najbrže rastući segment publike na Facebooku.

Evo najboljih društvenih mreža za mala poduzeća:

  1. Facebook
  2. Instagram
  3. Twitter
  4. TikTok
  5. Pinterest
  6. YouTube

Facebook

Bez obzira na vaše mišljenje o ovom gigantu društvenih mreža, Facebook i dalje ostaje najkorištenija društvena mreža na svijetu. Ima preko 2,9 milijardi aktivnih korisnika mjesečno i više od 200 milijuna poslovnih subjekata.

Facebook je odlična platforma za mala poduzeća jer:

  • Postoji širok demografski raspon. Korisnici Facebooka pokrivaju sve dobne skupine, spolove i interese.
  • Višenamjenska je. Možete stvoriti Facebook stranicu, voditi oglašivačke kampanje preko Meta proizvoda, pratiti podatke o publici i stvoriti e-trgovinu, sve unutar jedne platforme.
  • Može biti “sve u jednom”. Facebook može pružiti cjelokupno korisničko iskustvo, od prvog dodira do konačne prodaje.

Ako razmišljate o korištenju Facebooka za vaše malo poduzeće, prvo se zapitajte:

  • Tko je vaša ciljana publika? Najaktivnija publika na Facebooku kreće se od 18 do 44 godine. Ako vaša ciljana publika ne spada u ovu dobnu skupinu, možda biste trebali razmotriti drugu platformu.
  • Koje su vaši poslovni ciljei? Ciljevi na Facebooku mogu se kretati od stvaranja vidljivosti brenda s Facebook stranicom, do prodaje proizvoda u trgovini ili putem Facebook oglašivačkih kampanja. Poznavanje vaših ciljeva pomoći će vam odrediti je li Facebook prava platforma za vaše poslovanje.
  • Koliko vremena možete posvetiti? Istraživanja pokazuju da je najbolji način za postizanje rezultata na Facebooku objavljivanje 1-2 puta dnevno. Ako nemate vremena za to, možda ćete htjeti preispitati svoju strategiju resursa.

Instagram

Dok Facebook djeluje kao općenita platforma, Instagram je mjesto gdje možete biti specifični u vezi vaše niše. Ako ste, na primjer, u modnoj, prehrambenoj ili filmskoj industriji, velike su šanse da je većina vaše ciljane publike na Instagramu.

Vrijedi napomenuti da platforma privlači mlađu publiku – većina korisnika je između 18 i 34 godine. Dakle, ako su vaša ciljana publika “baby boomeri”, možda biste željeli usmjeriti svoj marketing negdje drugdje.

Instagram je sjajna platforma za mala poduzeća jer:

  • Nudi kupovinu unutar aplikacije. Instagram olakšava korisnicima kupovinu proizvoda koje vide u vašim objavama, Reelsima i Storijima.
  • Platforma je vizualna, što je idealno za poslovanje u modnoj, kozmetičkoj, turističkoj i prehrambenoj industriji.
  • Korisnici Instagrama su angažirani – prosječni korisnik provodi 11 sati mjesečno na aplikaciji.

Ako razmišljate o korištenju Instagrama za vaše malo poduzeće, prvo se zapitajte:

  • Predstavlja li moj brend dobro vizualno? Instagram je vrlo vizualna platforma, pa vaše objave trebaju biti privlačne.
  • Mogu li se posvetiti redovitom objavljivanju? Kao i svaka društvena mreža, Instagram zahtijeva konstantnu prisutnost. Preporučuje se objavljivanje na Instagramu 3-7 puta tjedno.
  • Imam li vremena za stvaranje angažirajućeg sadržaja? Ako nemate vremena ili resursa za stvaranje kvalitetnog sadržaja, Instagram možda nije najbolja platforma za vaše poslovanje.

Twitter

Još jedna platforma s općenitim privlačenjem je Twitter. Twitter je 9. najposjećenija web stranica na svijetu i ima preko 200 milijuna aktivnih korisnika dnevno. Korisnici Twittera su također vrlo angažirani kupci, s 16% korisnika interneta u dobi od 16-64 godine koji koriste Twitter za istraživanje brendova i 54% koji izvještavaju da su skloni kupnji novih proizvoda. Za oglašivače, Twitterov CPM je najniži među svim glavnim platformama.

Twitter je sjajna platforma za mala poduzeća jer je:

  • Konverzacijski: Twitter je “sve o sudjelovanju u razgovoru”. To može biti između vas i vaših kupaca ili vas i drugih poslovnih subjekata.
  • U realnom vremenu: Twitter je mjesto gdje ljudi idu saznati što se događa upravo sada. Zato novinske organizacije i novinari vole Twitter.
  • Aktivno se korisgte hashtagovi: Hashtagovi su sjajan način da dovedete svoj sadržaj pred ljude koji su zainteresirani za tu temu.

Ako razmišljate o korištenju Twittera za vaše malo poduzeće, prvo se zapitajte:

  • Jesu li vaši kupci na Twitteru? Twitter je sjajan za izgradnju odnosa, ali ako vaši kupci nisu aktivni na platformi, možda nije vrijedno vašeg vremena.
  • Kakav sadržaj ćete dijeliti? Twitter je sjajna platforma za dijeljenje brzih vijesti i ažuriranja, ali ako uglavnom objavljujete slike ili sadržaj dužeg oblika, možda biste bili bolji na drugoj platformi.
  • Imate li resurse za posvećivanje Twitteru? Preporučujemo tweetanje najmanje 1 do 5 puta dnevno. Ako mislite da se ne možete posvetiti tome, Twitter možda nije najbolja platforma za vaše malo poduzeće.

TikTok

Možda mislite da marketing na TikToku nije pravi izbor za vaš brend. Ali čak i dobro uspostavljeni brendovi s publikom daleko izvan generacije Z eksperimentiraju s ovom platformom.

TikTok je sjajna platforma za mala poduzeća jer:

  • Besplatan je. Ne trebate ogroman proračun za proizvodnju kvalitetnog sadržaja.
  • Sve je u kreativnosti. Ako možete biti kreativni i razmišljati izvan okvira, dobro ćete proći na TikToku.
  • Postoji puno prilika za viralnost. Ako je vaš sadržaj dobar, ima šansu biti viđen od strane mnogo ljudi.

Razmišljate li o korištenju TikToka za svoje malo poduzeće, postavite si prvo sljedeća pitanja:

  1. Imate li vremena za stvaranje TikTok videe? Iako vam nije potreban cijeli produkcijski tim, stvaranje videa na TikToku i njihovo redovito objavljivanje zahtijeva vrijeme.
  2. Koristi li vaša ciljana publika TikTok? Imajte na umu da publika na TikToku uglavnom pripada dobnom rasponu od 18 do 24 godine. Dakle, ako ciljate na generaciju Z ili mlade milenijalce, TikTok je definitivno vrijedan razmatranja.
  3. Imate li kreativne ideje za videe? Ako niste sigurni kakav bi sadržaj bio uspješan na TikToku, odvojite neko vrijeme za pregledavanje aplikacije i inspiraciju.

Pinterest

U posljednjih nekoliko godina, Pinterest je narastao od platforme za kreativni katalog do jednog od najmoćnijih vizualnih pretraživača na internetu danas. Korisnici Pinteresta ne samo da vole pronalaziti i spremiti nove ideje, već sve više koriste platformu za donošenje odluka o kupnji.

Pinterest je odlična platforma za mala poduzeća jer:

  1. Predstavlja pozitivan prostor. To pokazuju podaci – 8 od 10 korisnika Pinteresta kaže da ih platforma čini sretnima. Prisutnost na “pozitivnoj platformi” može pomoći slici i reputaciji vašeg brenda.
  2. Jako je vizualna. Ljudi vole slike jer se 90% informacija koje mozak prima prenosi vizualno. Pinterest je savršeno mjesto za dijeljenje lijepih vizuala vaših proizvoda ili usluga.
  3. Možete doseći nove publike. Budući da je Pinterest vizualni pretraživač, imate priliku biti pronađeni od strane ljudi koji aktivno traže proizvode i usluge poput vaših.

Ako razmišljate o korištenju Pinteresta za svoje malo poduzeće, postavite si prvo sljedeća pitanja:

  1. Imate li dovoljno vizualnog sadržaja za korištenje Pinteresta? Kao što smo već spomenuli, Pinterest je vrlo vizualna platforma. Trebat će vam kvalitetne slike kako bi vaši pinovi bili istaknuti.
  2. Je li vaša ciljana publika aktivna na Pinterestu? Žene u dobi od 25 do 34 godine čine 29,1% Pinterestove reklamne publike, dok muškarci čine samo 15,3%.
  3. Imate li proizvode za prodaju na Pinterestu? 75% tjednih korisnika Pinteresta kaže da su uvijek u kupovini, pa se pobrinite da imate nešto za ponuditi.

YouTube

YouTube je najpopularnija svjetska platforma za dijeljenje videa na društvenim mrežama koja se može pohvaliti potencijalnim dosegom oglasa od 2,56 milijardi. YouTube ne samo da nudi ogromnu publiku, već je i učinkovita platforma za promociju proizvoda i usluga.

YouTube je odlična platforma za mala poduzeća jer:

  1. Možete privući promet na svoju web stranicu. Uključivanjem poveznice na vašu web stranicu u vaše YouTube videe, možete privući promet na vašu stranicu.
  2. Možete poboljšati svoj SEO. YouTube videi često se pojavljuju u Google rezultatima pretrage, što može pomoći poboljšanju SEO-a vaše web stranice.
  3. Možete izgraditi svijest o brendu. YouTube je ogromna platforma s vrlo angažiranom bazom korisnika. Koristite je za objavu privlačnog video sadržaja koji će pomoći izgradnji svijesti o vašem brendu.

Ako razmišljate o korištenju YouTubea za svoje malo poduzeće, postavite si prvo sljedeća pitanja:

  1. Imate li resurse za posvećivanje stvaranju sadržaja? Za razliku od TikToka, stvaranje YouTube videa zahtijeva više od samo snimanja brzog klipa na telefonu. Trebali biste imati pristojnu kameru i dobre vještine uređivanja eng. video editing (ili pristup nekome tko ih ima).
  2. Imate li nešto jedinstveno za reći? Na YouTubeu već postoji puno sadržaja, stoga morate osigurati da imate nešto jedinstveno i zanimljivo za reći prije pokretanja kanala. Pitajte se: što mogu ponuditi što druga poduzeća u mojoj industriji ne nude?
  3. Možete li se obvezati na redovito objavljivanje videa? Jednom kada pokrenete YouTube kanal, morate biti spremni redovito objavljivati nove videe. To može biti jednom tjedno, jednom mjesečno ili čak jednom dnevno – ali dosljednost je ključna.

Savjeti za društvene mreže za mala poduzeća

Jednom kada pronađete prave platforme za svoj marketing na društvenim mrežama, vrijeme je za početak objavljivanja. Evo nekoliko savjeta za društvene mreže za poslovanje kako biste započeli.

  1. Planirajte svoj sadržaj unaprijed
  2. Rasporedite svoje objave
  3. Posvetite se upravljanju zajednicom
  4. Pratite trendove
  5. Prodajte proizvode na društvenim mrežama
  6. Koristite analitiku za vodstvo budućih objava

  1. Planirajte svoj sadržaj unaprijed

Velika greška malih poduzeća na društvenim mrežama je objavljivanje sadržaja u hodu. Iako se može činiti lakše svaki dan provesti malo vremena smišljajući što objaviti, to može biti dugoročno više vremenski zahtjevno (i stresno).

Stvaranje kalendara sadržaja na društvenim mrežama može vam pomoći da unaprijed planirate sadržaj i izbjegnete last-minute nered. Također, lakše je smisliti miks sadržaja (npr. blog postove, slike, infografike itd.) kada imate vremena razmisliti o tome.

Pri izradi kalendara sadržaja, obavezno uključite:

  • Vrstu sadržaja koji ćete objavljivati (npr. blog post, slika, infografika itd.)
  • Datum objave
  • Društvenu mrežu na kojoj ćete objavljivati
  • Poveznicu na sadržaj (ako je primjenjivo)
  • Kratak opis sadržaja
  • Tekst za uključivanje u tijelo objave
  • Sve kampanje, posebne praznike ili važne datume o kojima treba biti svjestan
  • Sve poveznice, oznake ili hashtagove koje želite uključiti u objavu
  1. Rasporedite svoje objave

Kada imate taj kalendar na mjestu, možete unaprijed stvoriti svoje objave na društvenim mrežama i koristiti alate za raspoređivanje poput Hootsuitea za automatsko objavljivanje u pravo vrijeme. Ovo vam omogućava da posvetite jedan “blok” – odnosno vremenski raspon vremena dnevno ili tjedno za stvaranje vašeg sadržaja na društvenim mrežama, što je učinkovitije od dopuštanja da objavljivanje na društvenim mrežama ometa druge poslovne zadatke tijekom dana.

  1. Posvetite se upravljanju zajednicom

Važno je objavljivati kreativan sadržaj, ali ako želite vidjeti stvarne rezultate marketinga na društvenim mrežama za malo poduzeće, morate se posvetiti upravljanju zajednicom. To uključuje odgovaranje na komentare, odgovaranje na pitanja i interakciju s kupcima na društvenim mrežama.

  1. Obratite pažnju na trendove

Nije potrebno pratiti svaki viralni meme, ali je dobro obratiti pažnju na trendove na društvenim mrežama kako biste razumjeli što ljudi traže kada se prijave na svoje društvene kanale. To vam pomaže stvoriti odgovarajući sadržaj koji rezonira tijekom vremena.

  1. Prodajte proizvode na društvenim mrežama

Marketing na društvenim mrežama u posljednjih nekoliko godina uključuje društvenu trgovinu: mogućnost izravne prodaje vaših proizvoda putem društvenih kanala. Ova taktika je posebno korisna za mala poduzeća u ecommerce ili maloprodajnom prostoru.

  1. Koristite analitiku za vođenje budućih objava

Čak i za mala poduzeća, važno je pratiti što funkcionira, a što ne na društvenim mrežama. Alati za analitiku društvenih mreža mogu vam pomoći pratiti vaš napredak tijekom vremena i identificirati koje objave generiraju najviše angažmana – lajkova, komentara, dijeljenja, klikova itd. Ovi podaci mogu biti izuzetno vrijedni dok planirate budući sadržaj.

Zaključak

U današnjem digitalnom svijetu, marketing na društvenim mrežama postao je ključan alat za mala poduzeća u svrhu dosezanja i angažiranja ciljane publike. S obzirom na raznovrsnost platformi i alata dostupnih na tržištu, važno je strateški pristupiti odabiru i korištenju društvenih mreža koji najbolje odgovaraju vašem poslovanju. Kroz planiranje, redovito objavljivanje, angažiranje zajednice, praćenje trendova, direktnu prodaju i analizu performansi, mala poduzeća mogu maksimalno iskoristiti prednosti koje društvene mreže nude. S pravom strategijom, društvene mreže mogu postati moćan alat za izgradnju brenda, privlačenje novih kupaca i stvaranje dugoročnih veza s postojećim klijentima. Uvijek se dobro obratiti stručnjacima da vode vaše društvene mreže, ako nemate vremena i/ili znanja da to učinite sami.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)